Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els mitjans locals i els independents combinen les seves competències

Els mitjans locals i els independents combinen les seves competències

En vista de la crisi mediàtica, l’Associació de Mitjans amb un Futur (VMZ), juntament amb la xarxa We.Publish, ambdues suïsses, han fet recentment una trobada amb mitjans locals i independents. La idea d’un format d’intercanvi obert per a mitjans petits i independents és nova i prometedora, segons l’equip directiu de We.Publish. Sobretot en moments com aquests, quan la crisi mediàtica empitjora, és especialment important treballar en xarxa i aprendre els uns dels altres, afirmen. L’acte, realitzat a la Casa dels Cantons de Berna,  va reunir mitjans locals en línia i impresos, representants dels mitjans de comunicació de revistes especialitzades i culturals, col·lectius de recerca i empleats relacionats amb els mitjans de comunicació d’universitats, fundacions o associacions.

A la cloenda, coincidència total en el fet que l’ajuntament de forces i el caràcter de xarxa han de continuar en el futur. Es van concretar temes per a posteriors reunions in situ o a distància: la transformació de la impremta a la online amb les paraules clau pertinença, model de mur de pagament o retenció, ciberseguretat, joves periodistes de l’àmbit local, nous models de periodisme local, estratègies contra estructures de lideratge poc saludables, etc. i escenificació del periodisme en públic. La trobada va recollir de manera exemplar una varietat de necessitats, que van resumir i definir en un programa per als problemes més urgents.

L’objectiu d’aquesta iniciativa suïssa era ben clar: superar la crisi tots junts. L’inici va ser absolutament prometedor i convida a fer que la iniciativa es faci extensiva a Catalunya. Les associacions de mitjans locals/proximitat i l’INCOM, per exemple, farien bé de copiar la idea. Segur que es podria fer una bona feina.- Àmbit d’Estratègia