Per Greg Piechota, investigador a INMA, escriu que els editors s’enfronten a l’augment de la polarització política, la disminució de la confiança del públic i un nivell d’assetjament sense precedents contra els periodistes. Es basa en Directores, un nou llibre del periodista espanyol Fernando Belzunce, en el qual explica el que va parlar amb onze editors: des de Ressa i Adam Michnik, de la Gazeta Wyborcza, de Polònia, fins a Alessandra Galloni, de Reuters, i Joe Kahn, del The New York Times.
En entrevistar els seus companys, Fernando Belzunce va trobar que les amenaces per al periodisme i les societats són similars a nivell mundial, en part perquè comparteixen les arrels: “La polarització està impulsada per la fragmentació de l’audiència, i la fragmentació la permet la tecnologia. Els radicals ignoren els fets i utilitzen les xarxes socials per crear realitats alternatives, i després ataquen brutalment els periodistes que els investiguen”.
Com han de respondre els mitjans de comunicació? “Amb fets, fets i més fets. No podem acceptar realitats que no es basen en fets”. Segons la seva opinió, un periodisme d’investigació rigorós i la transparència sobre el seu funcionament poden ajudar a recuperar la confiança de l’audiència.- Àmbit d’Estratègia