Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Enric Marín: “El futur del periodisme pivota sobre la comunicació de proximitat i la comunicació global”

Enric Marín: “El futur del periodisme pivota sobre la comunicació de proximitat i la comunicació global”

En una excel·lent entrevista de Quim Miró a Comunicació 21, el degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona des de 2022 i  doctor en Ciències de la Informació per la UAB, Enric Marín i Otto, afirma que “el periodisme viu una crisi de creixement, més que una crisi de liquidació (…) El futur del periodisme pivota sobre la comunicació de proximitat i la comunicació global”.

En l’entrevista que li fa Quim Miró, Marín diu que creu que vivim la consolidació de la tercera gran transformació de la història de la humanitat: la revolució de les comunicacions. Ho raona afirmant que “en els darrers 30 anys, les comunicacions públiques s’han convertit en l’eix vertebrador de la societat. I això fa que a les facultats de Comunicació se’ns atorgui un protagonisme que és rellevant: el món actual no s’entén sense la comunicació”.

El consell que sempre dóna als seus estudiants és que “aprenguin a aprendre”. Marín  està convençut de que la comunicació és la palanca de canvi social més important de les nostres societats, i per això, explica que els que hi treballen han de tenir un sentit de la responsabilitat molt gran. Ho exemplifica amb l’emergència de l’extrema dreta i el paper que hi juga la comunicació. Ara com fa un segle. Als estudiants els intenta explicar la importància d’incorporar aquest sentit de la responsabilitat professional, social i cívica.

Enric Marín i Otto va estudiar periodisme i no va deixar mai la universitat d’on és graduat, la Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat a la qual es va doctorar en Ciència de la informació i d’on és investigador adscrit a l’Institut de la Comunicació. Hi exerceix com a professor des de 1978 i ha estat dos cops degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació i Secretari General de la universitat. Ha estat membre de la junta directiva del Col·legi de Periodistes de Catalunya i forma part del patronat de la Fundació Irla. El maig del 2004 va ser Secretari de Comunicació del govern de la Generalitat de Catalunya per ERC en substitució de Miquel Sellarès, càrrec que va assumir fins al 2006.- Àmbit d’Estratègia