Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Entre vendes i subscripcions, els dotze diaris espanyols més venuts sumen 349.877 exemplars

Entre vendes i subscripcions, els dotze diaris espanyols més venuts sumen 349.877 exemplars

Mentre tots els ulls miren actualment cap els rànquings dels diaris a la xarxa, malgrat l’embolic de mesuradors, hom no pot amagar que la importància de l’edició impresa és tan gran que avui continua sostenint els mitjans, i la majoria majoritàriament. Veiem una societat que comença a ser conscient de la gravetat d’estar tot el dia connectada i això podria ser que no ens faci adonar de com és d’important la lectura pausada i reflexiva. Serem capaços de girar i recuperar hàbits de lectura que ens ajudin a comprendre, entendre, analitzar, aprendre bé?, escriu Rafael Sanguino de La Voz de Galícia, que aconsella llegir bé; articles científics, assaigs, llibres… i premsa. Tots es llegeixen millor en paper, afirma Sanguino.

El cert és que, malgrat la continuada davallada de vendes de la premsa impresa, el darrer any el desastre ha frenat i les dades són evidents: només un diari, l’ABC, ha caigut per sobre del 10 per cent. Frapa, però, veure el nombre de vendes i subscripcions en l’acumulat del mes de desembre del 2023 si el comparem en les dades de deu anys abans!. En el darrer exercici (2022-2023) els dotze diaris més llegits a l’estat espanyol han perdut en total 31.044 exemplars (entre venda i subscripcions), és a dir, un 8,1%, com ho mostra el quadre elaborat per La Voz de Galícia, segons dades de l’OJD.

El diari espanyol amb més vendes i subscripcions és El País, amb 53.385 exemplars (-8,0%); el segueix La Vanguardia, de Barcelona, amb 49.535 exemplars (-7,9%%), i el tercer lloc no és per a cap diari ni de Madrid ni de Barcelona, és per un regional, La Voz de Galicia, amb 38.850 exemplars i el que ha tingut menys caiguda dels dotze del rànquing (-6,1%). El segon diari català amb la suma de vendes i subscripcions és El Periódico, amb només 16.168 exemplars (-9,2%).- Àmbit d’Estratègia