AB Spain ha presentat el Llibre Blanc de Metavers i Web3, elaborat per la Comissió de Metavers. L’objectiu del llibre és ajudar a entendre l’abast del Metavers i el Web3 perquè els professionals de la indústria digital puguin plantejar projectes i experiències immersives. A més, posa en valor l’oportunitat que representa per a les marques fer ús de noves tecnologies, posicionant els consumidors com a protagonistes de l’experiència i proporcionant noves fórmules per crear i activar narratives d’alt impacte emocional i sensorial.
Segons explica el llibre, el Metavers és “la nova internet espacial on és possible crear nous productes i serveis digitals capaços d’amplificar els nostres sentits a través d’experiències interactives tridimensionals. Una internet que combina, en diferents graus d’immersió, el món real i el món virtual, i que és possible gaudir-ne sota una identitat personalitzable des de diferents dispositius i tecnologies visuals, hàptiques, auditives o d’un altre tipus”. L’impacte del Metavers al sector publicitari és indiscutible oferint noves oportunitats per a les marques i anunciants en termes d’abast, interacció i experiències de marca.
Pel que fa a la Web3, representa el concepte de la tercera generació d’internet basat en la tecnologia blockchain, la intel·ligència artificial, el big data i la computació espacial. El seu objectiu és “fer que la web i les aplicacions processin informació de manera gairebé humana i l’experiència d’usuari sigui molt més enriquidora. Es tracta, a més, d’un estadi d’internet la promesa del qual resideix a tornar el control i la propietat de les dades als usuaris”.
Els espais virtuals ofereixen noves oportunitats per a la recopilació de dades i mètriques, semblant a la publicitat tradicional, però amb el potencial afegit d’experiències més atractives, immersives i personalitzades per a l’usuari. El llibre estableix que hi ha diverses maneres de mesurar l’impacte de la publicitat al Metavers.- Àmbit d’Estratègia