Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Intel·ligència humana, estupidesa artificial: adéu al periodisme tal com el coneixem

Intel·ligència humana, estupidesa artificial: adéu al periodisme tal com el coneixem

Està absolutament reconegut. Amb la IA, els periodistes poden recopilar ràpidament informació de nombroses fonts, analitzar dades en qüestió de segons i fins i tot escriure articles amb l’ajuda de la generació de llenguatge natural. Això allibera un temps valuós que es pot invertir en informes més aprofundits o per seguir altres històries. Ara bé, no tot està fet.

Com habilitem els beneficis i gestionem els danys de la intel·ligència artificial en el periodisme? Els editors i les empreses tecnològiques seran responsables d’establir directrius ètiques transparents i educar sobre aquesta eina. La col·laboració avançada entre responsables polítics, editors, desenvolupadors de tecnologia i acadèmics és fonamental.

El professor de la Universitat Miguel Hernández, d’Elx, José Alberto García Avilés, especialista en la investigació en convergència de mitjans: professionals, plataformes, audiències, ha creat una matriu que examina els trets de la intel·ligència i de l’estupidesa humana i artificial, per mirar de donar llum sobre com la IA està transformant el periodisme de manera més disruptiva del que podem imaginar. Adéu al periodisme tal com el coneixem!

Segons García Avilés, “la IA ocupa un lloc cada cop més rellevant a la nostra vida, des de la publicitat als mercats financers, del sector mèdic al de l’automoció, des de l’entreteniment a la contractació de personal, de les xarxes socials a l’internet de les coses, encara que a sovint no en siguem conscients. El seu ús al periodisme planteja reptes per als que no estem preparats: Com aprèn i actua una IA? A quina ètica respon la decisió duna màquina? En què consisteix exactament prendre decisions? Podem considerar les màquines responsables dels seus actes i de les conseqüències que comporten?”.

Podeu llegir l’article “Intel·ligència humana, estupidesa artificial: adéu al periodisme tal com el coneixem”, del professor García Avilés, publicat al Bloc Revista d’Innovació en Periodisme, els continguts del qual neixen de la feina investigadora i docent de la comunitat acadèmica del Màster Universitari en Innovació en Periodisme de la Universitat Miguel Hernández. Accedir des d’aquest enllaç.- Àmbit d’Estratègia