Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La IA, el llenguatge inclusiu i les xarxes socials motiven l’Agència Efe  a publicar el “Nou llibre de l’estil urgent”

La IA, el llenguatge inclusiu i les xarxes socials motiven l’Agència Efe  a publicar el “Nou llibre de l’estil urgent”

Com s’ha d’abordar la irrupció de la intel·ligència artificial a les redaccions? Quina és la posició de l’Agència Efe pel que fa al llenguatge inclusiu? Com tractem els continguts procedents de les xarxes socials? Quines característiques ha de tenir una bona cobertura gràfica? Com aconseguir bons titulars, entrades atractives, textos clars i precisos? Què fem amb l’allau d’anglicismes que cada dia inunda les redaccions? Què pot fer una agència com a Efe per contribuir a una igualtat efectiva de gènere, al respecte a les minories, al tractament adequat de la diversitat? Quines són les indicacions generals per fer una videonotícia, una crònica de ràdio, un paquet multimèdia?

Totes aquestes preguntes i moltes més troben la resposta a les pàgines del Nou llibre de l’estil urgent, editat per l’Agència Efe i l’Institut Cervantes, que actualitza una llarga tradició de manuals i defineix els compromisos i les obligacions de l’agència com a empresa pública, les seves regles ètiques, professionals i lingüístiques.

Més enllà de la utilitat interna, aquesta obra ofereix aquestes pautes a tots aquells professionals d’altres mitjans, docents i estudiants de comunicació que comparteixin els principis fonamentals d’Efe: el rigor, la claredat i la precisió informativa; la contextualització, la verificació, l’honradesa i, per descomptat, el respecte màxim als protagonistes de la informació i als ciutadans a qui va adreçada.- Àmbit d’Estratègia