Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La IA té un “enorme potencial” per a les redaccions locals (si la saben utilitzar)

La IA té un “enorme potencial” per a les redaccions locals (si la saben utilitzar)

Des de detectar històries de nínxol fins a tractar amb l’administrador, la tecnologia podria ser exactament el que el metge va ordenar per a les organitzacions de notícies locals amb pocs recursos, escriu Camille Dupont a Journalism.co.uk.

Media Voices va publicar recentment l’informe Practical AI for Local Mediaen què exploren què pot fer la IA per a les notícies locals. Un dels grans avantatges és el desenvolupament de productes. Dupont explica que l’editor nord-americà McClatchy utilitza la intel·ligència artificial per analitzar les vendes de béns arrels i va trobar que això és un gran impulsor de nous públics, però que requereix massa recursos per escalar de manera significativa. Així que l’editor va desenvolupar un bot per cobrir aquest ritme.

Aquest nou producte, una cobertura regular de vendes immobiliàries a gran escala, ha donat suport al seu creixement i ha proporcionat l’oportunitat d’apropar nous públics a altres parts del seu lloc.

Durant un temps, els països nòrdics han tingut organitzacions de notícies que adopten la IA per cobrir ritmes intensius de recursos. Això es veu ajudat significativament per la bona disponibilitat de dades accessibles al públic i ben organitzades.

Podem ampliar la notícia llegint Sóc periodista local: què pot fer la IA per mi?.- Àmbit d’Estratègia