Des de detectar històries de nínxol fins a tractar amb l’administrador, la tecnologia podria ser exactament el que el metge va ordenar per a les organitzacions de notícies locals amb pocs recursos, escriu Camille Dupont a Journalism.co.uk.
Media Voices va publicar recentment l’informe Practical AI for Local Mediaen què exploren què pot fer la IA per a les notícies locals. Un dels grans avantatges és el desenvolupament de productes. Dupont explica que l’editor nord-americà McClatchy utilitza la intel·ligència artificial per analitzar les vendes de béns arrels i va trobar que això és un gran impulsor de nous públics, però que requereix massa recursos per escalar de manera significativa. Així que l’editor va desenvolupar un bot per cobrir aquest ritme.
Aquest nou producte, una cobertura regular de vendes immobiliàries a gran escala, ha donat suport al seu creixement i ha proporcionat l’oportunitat d’apropar nous públics a altres parts del seu lloc.
Durant un temps, els països nòrdics han tingut organitzacions de notícies que adopten la IA per cobrir ritmes intensius de recursos. Això es veu ajudat significativament per la bona disponibilitat de dades accessibles al públic i ben organitzades.
Podem ampliar la notícia llegint Sóc periodista local: què pot fer la IA per mi?.- Àmbit d’Estratègia