Noves vies de monetització per al negoci dels mitjans de comunicació

Noves vies de monetització per al negoci dels mitjans de comunicació

”Ámbitos”, Revista Internacional de Comunicación, publica en el seu número 63 del mes de gener d’enguany el treball “Fórmules programàtiques de negoci per als mitjans de comunicació: noves vies de monetització”. Són els seus autors els professors Joan-Francesc Fondevila-Gascón (Blanquermna-URL), Ramon Martín-Guart (Universitat de Girona), Joan Cuenca-Fontbona (Blanquerna-URL) i Óscar Gutiérrez-Aragón (EUM-UdG).

Resum del treball publicat a ”Ámbitos”(https://doi.org/10.12795/Ambitos.2024.i63.02):

“La sostenibilitat financera dels mitjans de comunicació és el repte principal que afronta la indústria periodística des de la irrupció d’Internet i el canvi en el model de negoci periodístic. D’una font d’ingressos centrada en la publicitat s’està evolucionant de manera decidida cap a fórmules diverses de models de pagament, tant en la versió en línia dels mitjans tradicionals com en els sorgits de manera exclusivament digital. Tot i això, els resultats en forma d’ingressos no són els esperats, ja que els mitjans a Espanya acumulen en total un milió de subscriptors de pagament, per sota de les previsions. L’evolució de l’audiència i els tipus de consum obliga a innovar sobre possibles vies alternatives d’ingressos i de fidelització de les audiències”.

“Els resultats indiquen que el lector cerca mecanismes alternatius d’accedir als continguts, i que els mitjans de comunicació intenten respondre a aquest repte adaptant les propostes publicitàries. Es conclou que els mitjans han de promoure i aprofitar canals alternatius per assolir el lector (com les xarxes socials o la missatgeria instantània), i explorar i explotar anuncis programàtics directes a públics concrets i la compra programàtica com a nova font de finançament que complementi les ja existents”.

Podeu llegir el treball dels professors Fondevila, Martin i Cuenca en aquest enllaç.- Àmbit d’Estratègia