Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Podcasts: El consum d’àudio acumularà oients el 2024, però els ingressos podrien seguir sent modestos

Podcasts: El consum d’àudio acumularà oients el 2024, però els ingressos podrien seguir sent modestos

Els formats d’entreteniment d’àudio, inclosos els podcasts, la música en temps real, la ràdio i els audiollibres, estan aconseguint bones notes entre els consumidors, però l’augment dels beneficis continua sent un repte per a alguns proveïdors. Deloitte prediu que més consumidors a tot el món participaran amb l’entreteniment d’àudio en general el 2024, augmentant el nombre d’oients de podcasts mensuals a més de 1.700 milions, els oients de llibres d’àudio a 270 milions, els subscriptors de música en streaming a 750 milions i els oients de ràdio. a prop de 4.000 milions, o aproximadament la meitat de la població mundial.

El mercat de l’entreteniment d’àudio probablement arribarà a més gent el 2024, en gran part perquè hi ha espai per al creixement al mercat de consum, segons Deloitte. Per exemple, només una petita part dels usuaris globals de telèfons intel·ligents (al voltant del 14%) paguen per un servei de música en streaming. Això representa una oportunitat lucrativa per a les plataformes, els proveïdors de contingut i la indústria de l’àudio per omplir un buit i atraure nous públics. El mercat d’àudio de consum també ofereix accés al públic més jove, és a dir, la Generació Z i els Millennials, que han crescut en gran mesura amb serveis d’àudio en streaming i tenen més probabilitats d’adoptar i interactuar amb noves tecnologies, plataformes i serveis.

Podeu ampliar la informació llegint “Shuffle, subscribe, stream: Consumer audio market is expected to amass listeners in 2024, but revenues could remain modest”, de Deloitte, aquí.- Àmbit d’Estratègia