Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Reuters Institute: els desafiaments entre els mitjans, el periodisme i la tecnologia

Reuters Institute: els desafiaments entre els mitjans, el periodisme i la tecnologia

L’informe Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2024 del Reuters Institute, realitzat per l’analista Nic Newman, aborda les tendències emergents en els mitjans de comunicació. Destaca l’impacte disruptiu de la intel·ligència artificial (IA) a l’espai de la informació en un context de volatilitat política i econòmica mundial.

L’informe destaca l’impacte de la inteligencia artificial: s’espera una major integració de la IA en la generació de notícies i contingut: a) Desafiaments polítics i econòmics: la indústria dels mitjans s’ha d’adaptar a un entorn global incert. b) Canvis en el trànsit referencial de les xarxes socials: disminució esperada, afectant la distribució de continguts. c) Evolució dels models de negoci en periodisme: enfocament en subscripcions i membres com a fonts d’ingressos. d) Auge del vídeo: Increment en la producció i consum de contingut en vídeo. e) Evasió selectiva de notícies: Tendència creixent entre els consumidors. f) Desafiaments per integrar IA en cerques i plataformes digitals: Necessitat de manejar els riscos associats amb la tecnologia.- Àmbit d’Estratègia