Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Subscripcions digitals: tendències per al 2024

Subscripcions digitals: tendències per al 2024

Les subscripcions digitals segueixen sent la principal prioritat d’ingressos per als editors l’any 2024, però els seus objectius de creixement es veuran desafiats per un entorn que ha vist un augment de la rotació i l’evitació de notícies.

L’Informe de notícies digitals 2023 de l’Institut Reuters i la Universitat d’Oxford, publicat recentment, mostra un creixement continuat de les subscripcions l’any passat, malgrat la difícil situació econòmica. Dels més de 300 líders digitals de més de 50 països enquestats, el 73% va informar que les subscripcions digitals van augmentar “molt” o “una mica” el 2023, i només el 8% va informar que les subscripcions van baixar “una mica” o “molt”.

El director del Centre de Recerca Medill Spiegel, Edward Malthouse, en un informe publicat al desembre, assenyala que des de mitjans de 2022 fins a l’actualitat, la probabilitat de rotació ha augmentat de manera constant. “La marea baixa per a l’abandonament va ser a mitjans del 2021, quan la taxa de rotació era d’uns 3%”, va dir a l’informe. “La taxa de rotació ha augmentat al voltant del 5,5%, la qual cosa redueix la taxa de retenció de lectors al 94,5%. I aquest augment no s’està alentint”.

Podeu llegir l’article sencer en aquest enllaç.- Àmbit d’Estratègia