Subscripcions digitals: tendències per al 2024

Subscripcions digitals: tendències per al 2024

Les subscripcions digitals segueixen sent la principal prioritat d’ingressos per als editors l’any 2024, però els seus objectius de creixement es veuran desafiats per un entorn que ha vist un augment de la rotació i l’evitació de notícies.

L’Informe de notícies digitals 2023 de l’Institut Reuters i la Universitat d’Oxford, publicat recentment, mostra un creixement continuat de les subscripcions l’any passat, malgrat la difícil situació econòmica. Dels més de 300 líders digitals de més de 50 països enquestats, el 73% va informar que les subscripcions digitals van augmentar “molt” o “una mica” el 2023, i només el 8% va informar que les subscripcions van baixar “una mica” o “molt”.

El director del Centre de Recerca Medill Spiegel, Edward Malthouse, en un informe publicat al desembre, assenyala que des de mitjans de 2022 fins a l’actualitat, la probabilitat de rotació ha augmentat de manera constant. “La marea baixa per a l’abandonament va ser a mitjans del 2021, quan la taxa de rotació era d’uns 3%”, va dir a l’informe. “La taxa de rotació ha augmentat al voltant del 5,5%, la qual cosa redueix la taxa de retenció de lectors al 94,5%. I aquest augment no s’està alentint”.

Podeu llegir l’article sencer en aquest enllaç.- Àmbit d’Estratègia