S’ha fet a Barcelona la II Jornada de Comunicació Municipal, organitzada per la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i el Col·legi de Periodistes.
Aquesta segona Jornada va estar enfocada a la IA i la seva aplicació. Hi va haver acord en reconèixer que la intel·ligència artificial és una eina d’ajuda i no de substitució i que ofereix nombroses oportunitats per millorar la gestió. S’ha incidit en la idea que la IA necessita els humans, i que es tracta d’una eina potent per ser més eficients en allò que ens diferencia.
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, va parlar del món local com a ecosistema per a la transformació tecnològica, tot destacant que incorporaran la IA a l’àmbit local de la mateixa manera que s’ha fet amb altres avenços tecnològics “des de l’origen de les primeres emissores de ràdio locals o de la gestió de les primeres revistes municipals”. Tot això sempre marcant “els límits des de la perspectiva ètica”: Segons Moret, “els límits ètics són molt importants i també és una de les coses que hem de treballar des de la mirada local”.
Tot i tractar de les revistes municipals, en cap moment, però, es va parlar dels límits ètics que sobrepassen alguns ajuntaments en les seves publicacions, amb la inserció de publicitat dels comerços locals en poblacions que disposen de premsa privada. La competència, en aquest cas, esdevé també deslleial, però la seva pràctica és encara estesa malgrat algunes reconsideracions.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: DIBA)