Estat de les notícies locals: les pistes dels mitjans locals americans d’èxit

Estat de les notícies locals: les pistes dels mitjans locals americans d’èxit

La Northwestern University School of Journalism ha publicat la 3a edició del seu informe sobre l’estat dels mitjans de comunicació locals als Estats Units. Això els va permetre identificar 206 comtats nord-americans sense mitjans locals. Per contrarestar aquesta alarmant observació,  l’informe també destaca els “punts brillants” , mitjans locals que han aconseguit desenvolupar un model sostenible. Dotze directius van ser entrevistats per presentar les claus del seu èxit. Us convidem a tornar a alguns dels temes que presenten.

Invertir en les relacions amb el públic.- Un dels punts comuns dels dotze mitjans és haver posat èmfasi en l’escolta del seu públic i dels seus problemes per poder-los servir millor. Per fer-ho, molts han creat una posició de gestor de compromís públic. És el cas, per exemple, del  Salt Lake Tribune,  on un editor s’encarrega de “organitzar esdeveniments entre diferents comunitats i periodistes, establir relacions amb fonts potencials, generar confiança i de vegades només ser visible”. En la mateixa línia,  The Sahan Journal  ha establert “hores d’oficina” a les mediateques, durant les quals els periodistes estan presents i disponibles per respondre les preguntes del públic i entendre els temes que els interessen.

Desenvolupar col·laboracions entre mitjans locals.- Un altre punt en comú: col·laboren amb altres mitjans locals i comparteixen els seus continguts per tal de donar-los més visibilitat. Això és el que els mitjans d’investigació locals Public Source ofereixen des dels seus inicis. Un model adoptat a França per Splann!. Els mitjans de Pittsburgh també col·laboren regularment amb el personal editorial de la ràdio pública local i altres actors locals purs en les investigacions. Per la seva banda, el mitjà en línia Bridge Michigan ofereix la compartició dels seus articles mitjançant un acord de sindicació amb la Michigan Press Association. Aquest acord permet als mitjans membres accedir al contingut de Bridge Michigan a baix cost i compartir-lo a les seves pròpies plataformes.

Podeu ampliar la informació i baixar-vos l’informe de la Northwestern University des d’aquest enllaç. BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Medill – Northwestern Univ.)