Edició de la segona “Guia per connectar amb la Generació Z”

Edició de la segona “Guia per connectar amb la Generació Z”

IAB Spain ha presentat la 2a edició de la ‘Guia per connectar amb la Generació Z’, elaborada en col·laboració amb Mazinn . L’estudi revela les noves palanques i iniciatives que les marques han de potenciar, tant en l’àmbit de la comunicació com en el posicionament a la Generació Z, per generar impacte en el seu negoci. Els resultats es basen en una anàlisi dels indicadors de l’Índex Z, l’eina pròpia de Mazinn per identificar allò que separa una marca dels estàndards de la GenZ.

Una de les conclusions principals d’aquesta segona edició assenyala que la personalitat i l’autenticitat de les marques s’erigeixen, any rere any, com a dos dels factors clau per aconseguir un impacte més gran entre el públic Z. Segons es desprèn de l’estudi, aquesta generació és una de les més heterogènies de la història i conèixer els seus interessos es converteix en una tasca primordial perquè les marques entenguin quin públic dins d’ella volen atreure.

La Generació Z també es caracteritza pel consum ràpid i fragmentat d’informació, amb un temps d’atenció limitat i una gran varietat de plataformes i formats a la vostra disposició. Com a resultat, ser autèntic legitima que una marca pugui explorar i fluir entre diferents estils segons el context. És a dir, no hi ha un estil clarament destacable pel qual es decanten els Gen Z: prop d’un 34% dels enquestats afirmen que les seves marques favorites són aquelles gracioses, que els fan riure, mentre que prop d’un 26% es decanten per comptes motivacionals i més d’un 20% per aquells que transmeten elegància o continguts aesthetic .

El sector de la moda, les marques que més atrauen la GenZ

Una de les conclusions principals d’aquesta segona edició és la connexió de la Generació Z amb la indústria de la moda. En concret, prop del 60% de les empreses que més connecten amb els joves Z pertanyen a aquest sector. Entre les 10 marques de moda que lideren aquesta tendència hi ha set firmes espanyoles: Zara i Inditex, Nude Project, Milfshakes, Scuffers, Fake Gods i Mango. Altres territoris són els esports, els viatges, la música, el sector de la bellesa i els foodies.

TikTok es consolida com el canal per connectar amb la GenZ

Les xarxes socials han obert la porta perquè les marques s’hagin d’expressar de manera més oberta, fluida i constant. En aquest context, TikTok es consolida com el canal d’oportunitat per connectar per a pràcticament qualsevol marca o sector. que els joves valoren més en aquest canal, destaquen aquells espontanis i naturals o útils per a l’usuari (més d’un 44% de les preferències, respectivament) i també sobre trends virals (prop d’un 27%).

La freqüència de publicació no és diferencial, però el llarg termini funciona

La ‘Guia per connectar amb la Generació Z’ també assenyala que publicar una vegada a la setmana o al dia no marca la diferència per a la generació Z. Prop d’un 46% dels enquestats considera que un compte actiu és el que publica un cop a la setmana, mentre que per a més d’un 51% la freqüència es redueix un cop al dia. A més, entrar en converses en tendència tampoc no genera credibilitat per als més joves, que prefereixen marques amb discursos naturals, consistents i amb compromisos adquirits a llarg termini.

Les noves generacions reclamen marques compromeses i experiències reals

Segons l’estudi, el suport a una causa social o mediambiental no és un indicador per si mateix, especialment si l’usuari detecta que és ‘postureig’ o si està totalment desvinculat amb allò que una marca sol transmetre. Es valoren, i molt, aquelles marques que impacten de manera real comprometent-se amb el territori i construint un llegat a llarg termini. En una puntuació sobre cinc, els GenZ marquen amb un 3,6 el suport a causes socials o mediambientals, sent el rang d’edat més gran (entre 25 i 29 anys) els que més ho valoren.

Us podeu descarregar la Guia aquí.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: IAB)