Així de clar es mostra el darrer informe de l’Internet Sales Network (SRI): Les plataformes estan captant cada cop més valor publicitari, en detriment de la premsa i els mitjans a l’estat francès. L’any 2023, la publicitat digital va representar 9.300 milions d’euros, un augment del 9% respecte al 2022. Gafam (Google-Amazon-Meta) està captant cada cop més valor: representa el 68% del mercat, enfront del 66% del 2022.
Els ingressos per publicitat es distribueixen de la següent manera: Cerca (44%), Social (27%), Display (19%), Afiliació, correu electrònic i comparadors (10%). La cerca, les xarxes socials i la venda al detall impulsen la major part del creixement dels ingressos.
Retail Media és ara la quarta font d’ingressos amb més de 1.000 milions d’euros i un creixement del 28%. Principalment el negoci d’Amazon, que absorbeix el 70% del creixement. L’àudio digital mostra el creixement més gran en proporció: +30% amb 98 milions, però +22 milions d’ingressos (és a dir, quatre vegades menys de valor que el vídeo).
L’informe també posa èmfasi en la imminent desaparició de les cookies, i en la recerca d’alternatives per mantenir el rendiment:
- Retorn de context i comunitats, que revalora els continguts de qualitat
- Valorització de les dades de First Party entre els editors i dins dels espais connectats
- Aparició de nous KPIs de mesura com l’atenció i la recerca d’alternatives per al seguiment del rendiment de la campanya (sandbox de privadesa de Google, solució d’identificació, etc.)
Us podeu descarregar l’informe complet 2024 (31a edició).- Àmbit d’Estratègia