Perquè la filantropia és un model de negoci

Perquè la filantropia és un model de negoci

El “Bloc de l’Estanis” us recomana la lectura de l’article de Richard J. Tofel, sobre la premsa local nord-americana, “Perquè la filantropia és un model de negoci“, publicat a Second Rough Draft, un butlletí sobre el periodisme en els nostres dies, com està evolucionant (sovint el seu negoci) i els reptes als quals s’enfronta.

Tofel presenta l’article d’aquesta manera: “A mesura que les notícies sense ànim de lucre han augmentat en importància durant les últimes dues dècades, una mica de saviesa (o cinisme, segons el to) que escoltareu sovint és que “els sense ànim de lucre no són un model de negoci”. Això és cert, i té implicacions importants: les organitzacions sense ànim de lucre també s’han de gestionar com les empreses, sobretot perquè, amb el pas del temps, els ingressos com a mínim han de coincidir amb les despeses”. (…)

(…) “El factor més important pel que fa a la sostenibilitat és que tant els principals donants com els petits donants tendeixen a ser lleials en el seu suport, almenys sempre que una organització (inclosa una redacció) es mantingui en missió”. L’article és una mostra fefaent de les diferències entre el model nord-americà de la premsa local i el patró de la “premsa de casa” catalana. És contundent i il·lustratiu.- Be Mediàtic/Àmbit d’Estratègia (il·lustració: Second Rough Draft)