Barcelona és l’Ajuntament d’Espanya que més pressupost destina a la publicitat institucional. Segons Dircomfidencial, l’exercici passat va dedicar 10,5 milions d’euros a la compra de mitjans, un 8,5% més que el 2022. Es dona la circumstància que a mitjan any passat es va produir el canvi a l’alcaldia; Jaume Collboni (PSC) va substituir, després de vuit anys, a Ada Colau, de Barcelona en Comú.
Pràcticament, un terç de la inversió publicitària executada l’any passat per l’ajuntament barceloní es va destinar als mitjans digitals, que van rebre en conjunt 3,7 milions d’euros: els dos màxims beneficiats van ser el Grup Godó (LaVanguardia.com), amb 511.000 euros, i Prensa Ibérica (ElPeriodico.cat), amb 393.000 euros, sempre segons Dircomfidencial, que afegeix que, després d’aquests dos suports, Público va ser el tercer diari digital a la planificació de l’Ajuntament, amb més de 92.000 euros ingressats; per sobre de l’Ara (82.000 euros), El País (79.000 euros) o ElDiario.es (55.000 euros). Entre els mitjans nadius digitals catalans, Nació Digital va aconseguir 72.000 euros i El Nacional, 41.000 euros.- Font: Dircomfidencial (il·lustració: UGT-Aj. de Barcelona)