IAB Spain i Primetag han fet públic l’estudi “Influencer Economy: les dades del mercat sense filtres”, un veritable anàlisi –que inclou més de 97 milions de continguts a Instagram i TikTok i 235.000 influencers amb més de 10.000 seguidors i 1 milió de mencions– estableix que ha crescut un 14% el nombre de creadors de contingut a Espanya, assolint els 235.000 influencers actius el 2023.
També revela que els CPM dels continguts de Mega Influencers (amb més d’1 milió de seguidors) i Macro Influencers (amb més de 500 mil seguidors) han experimentat una lleugera baixada amb relació a l’any anterior. No obstant això, augmenta CPM de Micro Influencers (<50K followers).
L’estudi posa de manifest com l’aposta de l’Owned Media agafa força. I és que els canals propis de marques tenen una importància creixent en l’ecosistema d’influencer màrqueting. El 2023, els continguts publicats per @handles de marques representen el 35% del Media Value del total de Branded Content (vs 25% el 2022). Per part seva, els creadors de continguts representen el 65% restant del Media Value.
Segons Manuel Alburquerque, CEO de Primetag, aquest estudi sorgeix de la necessitat de contribuir de manera objectiva i transparent el desenvolupament integral de l’ecosistema de l’influencer marketing, promovent l’excel·lència professional, el rigor i la sofisticació del sector. Podeu ampliar la informació en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Pakistan Advertisers Society)