Han circulat rumors que Apple planeja afegir una eina “esborrador web” al seu navegador Safari a finals d’aquest any. L’eina basada en IA podria filtrar anuncis i altres continguts per als usuaris, en funció de les seves preferències.
El cap de setmana, The Financial Times va informar que els grups de diaris britànics han plantejat serioses preocupacions per l'”esborrador web” d’Apple, preocupats que pugui afectar els seus ingressos publicitaris digitals. La News Media Association (NMA), que representa els interessos dels editors de diaris al Regne Unit, ha convocat una reunió entre els editors i Apple per estudiar les possibles ramificacions de la nova funció.
Els informes en línia prediuen que l'”Esborrador web” té el potencial d’eliminar permanentment contingut com ara publicitat, vídeos, comentaris, lectura suggerida i potser finestres emergents. Una vegada que un usuari esborra un bloc de contingut d’una pàgina web, aquest bloc roman esborrat per al visitant del lloc en les visites posteriors.
Safari és el navegador predeterminat dels mòbils d’Apple, amb una quota de mercat a Europa del 32,08%, per la qual cosa l’impacte pot ser enorme, encara més si considerem que la major part del trànsit que va als diaris ja procedeix de dispositius mòbils; caldria afegir, a més, el trànsit residual procedent dels iPads. La nova funció podria aparèixer a Safari a la nova versió d’iOS18.
Altres informes afirmen que s’espera que Apple introdueixi un resum d’articles mitjançant una nova funció de cerca intel·ligent, que ofereix als usuaris l’opció de generar un breu resum de qualsevol pàgina web que es mostri actualment a la pantalla. El programari d’IA integrat analitzaria les paraules clau i les frases d’una pàgina web o document i generaria un breu resum que contingués només la informació més important.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: iphoneate)