La forma de titular dels mitjans de comunicació ha canviat notablement amb el pas dels anys. Això ha portat la incorporació de bones pràctiques, com ara Search Engine Optimization (SEO), però també altres més qüestionables com el clickbait.
Amb els grans avenços que hi ha hagut al món de la intel·ligència artificial, era evident que era qüestió de temps fins que arribessin apps que usen IA per ajudar els periodistes a crear millors i més frapants títols.
Segons explica el periodista Reynaldo Sietecase, en el seu bloc Periodismo.com, una d’aquestes apps és YESEO, que utilitza IA per oferir al periodista un llistat de paraules clau SEO, recomanables per incloure en el títol i obtenir una bona posició al rànquing de resultats de Google. El seu ús és molt simple: es copia i enganxa l’article a Slack, es demana a YESEO que ens faci suggeriments sobre títols, i llest. Es pot utilitzar en espanyol.
L’objectiu de YESEO és reduir el temps necessari per trobar aquest titular rellevant, les paraules clau adequades que cal utilitzar i oferir la informació adequada en el moment precís, ajudant el periodista a arribar a més lectors. A més, el seu ús és completament gratuït i no cal ni tan sols registrar-se. Això sí, hi ha un requisit indispensable: l’app només funciona dins de Slack, per la qual cosa els que no utilitzin Slack no en podran fer ús.
L’aplicació YESEO es va crear arran el projecte RJI Fellowship de Ryan Restivo, amb l’objectiu, com queda dit, d’ajudar les redaccions amb les millors pràctiques de SEO. En aquest vídeo es pot veure l’app en funcionament.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Yeseo)