Ho diu l’últim informe emès per GfK, mesurador oficial d’audiències per a la premsa digital. Enumera quins són els diaris amb més èxit entre els lectors espanyols. Excepcions a part, les pujades més importants en l’últim mes les han protagonitzat els diaris amb una línia editorial més propera a la dreta.
El diari amb més usuaris únics durant el mes de maig ha estat El Español, que s’acosta als 19 milions d’usuaris únics i encadena tretze mesos al primer lloc d’aquest rànquing. A més , per primera vegada des de començament d’any, la medalla de plata se la penja ABC; el digital que dirigeix Julián Quirós ostenta el millor registre del que portem d’any, amb més de 16 milions d’usuaris únics. Gairebé igualat amb La Vanguardia, que perd llocs respecte al mes d’abril, tot i guanyar usuaris.
El Mundo se segueix imposant a El País. Mentre que el primer supera els 15,5 milions d’usuaris únics, el segon es conforma amb una mica menys de 14,9 milions.
D’altra banda, La Razón es converteix en el setè digital amb més usuaris únics del mes de maig confirmant la bona ratxa que va començar el mes d’abril passat i superant els 14 milions d’usuaris únics.
Tanquen la llista 20 Minutos, El Confidencial i OKDiario, que perden posicions respecte a l’últim mes.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Gfk)