Durant el mes de maig del 2024 la inversió publicitària ha aconseguit els 524,2 milions d’euros, augmentant un 1,9% respecte al període equivalent de l’any anterior quan el volum registrat va ser de 514,4 milions d’euros, segons la evolució del mateix mes del 2023. Ara bé, la publicitat a la premsa diària i dominicals cau en un -3,9% el volum d’inversió publicitària amb 29,5 milions d’euros al maig i Revistes, sisè mitjà per volum d’inversió, ha corregut millor sort i augmenta la xifra un 2,1% amb 14,1 milions d’euros, segons la informació que ens facilita InfoAdex.
Digital, que ocupa la primera posició per volum d’inversió publicitària durant el mes de maig del 2024, ha experimentat un increment del 3,4% respecte del mes de maig del 2023, obtenint 247,3 milions d’euros. Dins de Digital el millor comportament aquest mes és per a Xarxes Socials que creix un 7,1% passant dels 69,5 milions d’euros el mes de maig del 2023 als 74,5 milions del mes analitzat.
Websites, incrementa la xifra d’inversió en un 2,6%, assolint els 97,6 milions d’euros i Search, augmenta un 0,9% el volum amb 75,2 milions d’euros davant els 74,5 milions d’euros que va obtenir en el mateix període de 2023.
Sempre segons les dades de InfoAdex, el segon mitjà per volum és Televisió que rep una inversió publicitària de 151,8 milions d’euros, i decreix un -0,7% davant els 152,8 milions d’euros registrats el maig del 2023. Ràdio, que ocupa el tercer lloc per inversió, experimenta un creixement de l’1,3% que la situa a 41,9 milions. En quarta posició trobem el mitjà Exterior la xifra del qual puja en el període analitzat a 38,3 milions d’euros, amb un increment interanual del 8,9%. Finalment, Cine, registra 1,3 milions d’euros i una evolució positiva de l’1,2% davant del mes de maig del 2023.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: InfoAdex)