Què és un mitjà seriós i on rau en ell el periodisme professional? Els usuaris requereixen molt de temps haver de comprovar-ho en cada cas individual. Fa anys que es parla d’un segell de qualitat per al bon periodisme. L’antic president de DJV, Frank Überall, en dóna una visió al digital alemany Focus OnLine, de Munich. Transcrivim textualment:
“El “Fòrum del Consell Ciutadà contra les falsificacions”, de la Fundació Bertelsmann, va alimentar fa poc el debat sobre la necessitat d’un segell de qualitat per al periodisme amb una recomanació corresponent, però la ministra federal de l’Interior Nancy Faeser es va mostrar reservada.
“Ara és més important que mai distingir les publicacions d’alta qualitat que es basen en estàndards ètics professionals de les altres. Hi ha hagut intents repetits de crear un segell de qualitat per als mitjans periodístics de producció professional.
“Per exemple, la professora de periodisme Marlis Prinzing, de la Universitat Macromedia, va proposar un “Consell digital” el 2017. De la mateixa manera que el Consell de Premsa Alemany, aquest podria funcionar com un organisme d’autoregulació. Bernhard Pörksen, també conegut científic dels mitjans de comunicació, va suggerir “cossos de defensors públics” a “Die Zeit”.
“Hi ha un certificat des de l’any 2019, però no ha tingut molta difusió. “News-Guard” es va desenvolupar en cooperació amb Microsoft com a segell de contingut d’alta qualitat. Diverses persones miren pàgines individuals i les valoren en termes de credibilitat i transparència. Tanmateix, primer s’ha d’instal·lar l’instrument com a extensió al navegador d’Internet”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: forum-gegen-fakes.de)