Les televisions i les ràdios d’Espanya demanden Meta per competència deslleial

Les televisions i les ràdios d’Espanya demanden Meta per competència deslleial

Les principals televisions i ràdios espanyoles han presentat una demanda contra Meta, la propietària de Facebook i Instagram, per competència deslleial. Acusen aquesta empresa multinacional d’obtenir durant anys «avantatges il·lícits» en la contractació de publicitat en línia gràcies a l’incompliment per sistema de la norma europea que regula la protecció de dades, segons publiquen diferents diaris.

Els denunciants són el conjunt de televisions i companyies publicitàries d’Atresmedia (Antena3 i La Sexta), Mediaset (Telecinco i Cuatro) i Trece, totes integrants de la Unió de Televisions Comercials a Obert (Uteca), i els grups radiofònics encapçalats per la Cadena Ser, COPE, Onda Cero i RAC1, pertanyents a l’Associació Espanyola de Ràdio Comercial (AERC).

La demanda assenyala que Meta ha protagonitzat un “incompliment continuat” del Reglament Europeu de Protecció de Dades (REPD), almenys entre el 25 de maig del 2018 (la data de la seva entrada en vigor) i el 31 d’octubre del 2023, i també de les resolucions dictades per les autoritats europees competents. Entenen que la companyia nord-americana, amb aquest incompliment de les normes, va obtenir un “avantatge competitiu il·lícit” respecte als demandants al mercat de la publicitat ‘online’ segmentada i personalitzada. També fixa el dany econòmic infligit per Meta a les empreses d’audiovisuals denunciants (a data de la interposició de la denúncia) en més de 160 milions d’euros. Es tracta del valor corresponent a la quantitat no ingressada pels demandants a causa de l’actuació que entenen “il·lícita” desenvolupada per l’empresa nord-americana.

Les grans televisions i ràdios espanyoles, amb l’inici d’aquesta acció judicial, se sumen a la demanda ia la reclamació interposades el desembre del 2023 contra Meta pels principals mitjans de premsa espanyols, agrupats a l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI).- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: DPL News)