Optimisme i pressupostos estables, si no molt augmentats; cada vegada més fragmentació i un gir cap als canals digitals; l’augment de l’experimentació en la mesura del màrqueting: tres tendències clau per als venedors el 2025. Basat en una enquesta en profunditat de 1.000 venedors, l’informe complet de Voice of the Marketer 2025 només està disponible per als membres de WARC.
Tendències clau: Dos de cada tres (65%) venedors esperen que el negoci millori l’any vinent, mentre que un terç (34%) preveu que els pressupostos de màrqueting augmentin.
Els professionals del màrqueting són molt optimistes sobre l’entorn empresarial per al 2025. Dos de cada tres (65%) venedors esperen que el negoci millori l’any vinent, el més alt en tres anys. Tanmateix, el 72% veu que això depèn de les condicions econòmiques.
Tanmateix, només un terç (34%) espera que els pressupostos de màrqueting augmentin l’any que ve (en comparació amb el 41% de l’enquesta de l’any passat), tot i que el 44% espera que es mantinguin els pressupostos.
Alguns venedors continuaran prioritzant el creixement a llarg termini: un terç dels comercialitzadors (35%) preveu que la inversió en màrqueting de marques augmenti el 2025 i un terç (38%) preveu que les inversions en rendiment augmenten el 2025.
Vídeo en línia i xarxes socials per impulsar les inversions futures: el 34% dels venedors no inverteixen en televisió i cinema, en comparació amb només el 5% de vídeo en línia i xarxes socials
Per segon any consecutiu, la majoria dels venedors esperen que les inversions en vídeo en línia i xarxes socials augmentin. Segons el Global Ad Spend Outlook més recent de WARC, la publicitat en línia representa ara més de la meitat (58,7%) de la despesa total en publicitat, mentre que els mitjans heretats representen una quarta part (25,3%).
De mitjana, el 34% dels venedors enquestats no inverteixen actualment en televisió i cinema, en comparació amb només el 5% de vídeos en línia i xarxes socials. Tanmateix, investigacions recents, d’Ebiquity i Lumen, així com de Thinkbox, han demostrat que els mitjans heretats superen els canals digitals en atenció i eficàcia.
L’adopció d’experiments s’ha duplicat l’any passat: del 18% el 2023 al 36% el 2024
La majoria dels venedors (93%) utilitzen una o més tècniques de mesura, però les tècniques varien. Tot i que més de dos terços (67%) dels venedors fan un seguiment de la salut de la marca, menys de la meitat (45%) utilitzen l’econometria i el modelatge mixt de màrqueting (MMM).
De manera significativa, el percentatge de venedors que utilitzen experiments s’ha duplicat durant l’últim any (del 18% el 2023 al 36% el 2024).- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: WARC)