La UE obre una investigació contra Google per pràctiques discriminatòries contra editors de mitjans de comunicació

La UE obre una investigació contra Google per pràctiques discriminatòries contra editors de mitjans de comunicació

La Comissió Europea es prepara per iniciar una nova investigació contra la filial d’Alphabet (NASDAQ:GOOGL), Google, sobre com classifica les organitzacions de notícies als seus resultats de cerca, segons un informe del Financial Times.

La investigació, que s’ha d’anunciar oficialment avui, dijous, examinarà les acusacions que Google va degradar editors que publiquen contingut promocional de tercers, com ara articles editorials patrocinats. Els editors de notícies argumenten que aquests articles patrocinats són essencials per al seu model de negoci.

L’atenció se centra en les pràctiques dels motors de cerca, que es diu que degraden el rànquing dels llocs web dels editors de mitjans quan publiquen contingut patrocinat per socis comercials.

Aquesta investigació forma part de la Llei de Mercats Digitals (DMA), una legislació dissenyada per evitar que els grans “guardians digitals” perjudiquin injustament altres empreses que operen a les seves plataformes. Les empreses declarades culpables d’infraccions de la DMA podrien afrontar multes de fins al 10% dels seus ingressos globals, com explica Yahoo Finance.

Google ja és objecte de diverses investigacions de la DMA a la UE, incloses investigacions per determinar si el seu motor de cerca afavoreix els seus propis serveis per sobre dels dels seus competidors i si impedeix que els desenvolupadors dirigeixin els consumidors a ofertes fora de la seva botiga d’aplicacions.

Aquesta nova investigació arriba només dos mesos després que la Comissió Europea multes Google amb 2.950 milions d’euros per les seves pràctiques publicitàries de cerca. Aquesta sanció va fer que el president dels Estats Units, Donald Trump, amenacés Europa amb aranzels addicionals.- EL BLOC DE L’ESTANIS / Comunicació 360º (Il·lustració: educahistoria)