A SuÏssa diuen que està previst el final de la premsa diària

A SuÏssa diuen que està previst el final de la premsa diària

Dani Sigel fa 40 anys que treballa per a diferents mitjans de comunicació nacionals i estrangers i va ser president de la Swiss Regional Media Association (VSRM) durant deu anys. Al bloc Persoenlich.com ha escrit un article que titula sense embuts que els diaris impresos tenen data de finalització: “Està previst el final de la premsa diària”. I es pregunta si encara hi ha prou temps per transformar els lectors dels mitjans impresos a digital.

Sigel fa aquest raonament: “La producció i producció d’un diari requereix la interacció simbiòtica de la impressió, el transport, la distribució i l’edició. Si aquesta cadena no funciona de manera professional, impecable i els 365 dies de l’any, el diari imprès no acabarà a la bústia de l’abonat. Aquests processos han funcionat molt bé durant dècades i el risc d’errors és gairebé insignificant”.

“No obstant això, aquest sistema ha estat sotmès a una gran tensió durant anys. Menys subscriptors, menys diaris, menys tirades, menors volums de transport i una xarxa de distribució cada cop més porosa. Fins ara, tothom ha adaptat contínuament el seu sistema als canvis estructurals. Tanmateix, això no funcionarà durant molt de temps”.

Pel periodista suís, si els quatre socis (impremta, transport, vendes, editorial) s’haguessin reunit fa anys i haguessin desenvolupat una “estratègia de sortida d’impressió” conjunta, moltes coses haurien estat més fàcils, més eficients i més rendibles. El pla de sortida conjunt seria més fàcil d’entendre i de comunicar per al client final.

Per Sigel, falta el panorama general, i això és precisament el que seria important per treballar junts per tancar tota la cadena de producció i distribució en una mesura sensata. En aquest punt, el periodista recorda la famosa imatge del càmping suís: Cadascú construeix la seva pròpia tanca al voltant de la seva parcel·la. Amb una tanca al veí no n’hi ha prou perquè no es pot posar d’acord. D’aquí el seu pessimisme per a la premsa impresa.- Àmbit d’Estratègia