Cal reinventar els models de negoci dels mitjans

Cal reinventar els models de negoci dels mitjans

En un article per a l’International News Media Association, Dominic Young reflexiona sobre les retallades de personal a LA TimesSports IllustratedPitchfork i Reach al Regne Unit. “Moltes organitzacions de mitjans d’informació semblen haver entrat en la fase final”, va esmentar i va fer referència a una publicació recent del CEO/Director Executiu d’INMA, Earl Wilkinson, sobre el futur dels mitjans comunitaris. Segons Young, “és hora d’oferir algunes veritats difícils sobre com arribem a aquest punt i de compartir les raons per ser optimistes”.

Young va emfatitzar que els mitjans de comunicació no poden prosperar, ni tan sols sobreviure, amb els ingressos publicitaris. “Només cal mirar els números; els mitjans de comunicació dependents de la publicitat s’estan morint de fam”, va dir. De manera que la millor esperança són els ingressos dels consumidors. Tot i això, el camí que els mitjans van prendre per arribar a aquesta conclusió no ha estat ple d’innovació i creixement. Ha estat un èxit més aviat esquiu i el creixement, per a la majoria, s’ha estancat.

Els editors necessiten una solució fora de la dicotomia de la subscripció/publicitat. Si la indústria pot fer que el pagament del consumidor funcioni de la manera que els consumidors volen, eliminant barreres i fent pagar per les notícies sigui espontani i sense friccions, es podrà reiniciar tota l’economia de les notícies. Young afirma que “hem de deixar de fer el que sabem que no funciona i començar a fer alguna cosa que sí que ho faci. Els models de negoci dels mitjans necessiten reinventar-se”.-  BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: New Jersey Monthly Magazine)