La inversió publicitària a Espanya durant el mes de maig de 2025 ha crescut un 1,3% respecte al mateix període de l’any anterior, arribant als 546,6 milions d’euros, segons InfoAdex. Entre els mitjans que han experimentat una evolució positiva, destaquen els diaris i dominicals, que han incrementat la seva inversió un 2,0%, passant de 66,9 milions d’euros el maig de 2024 a 68,2 milions el maig de 2025.
En contraposició, les revistes han registrat una disminució del -2,3% en la seva inversió publicitària, situant-se en 18,9 milions d’euros, en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Aquesta baixada contrasta amb el creixement d’altres mitjans com el cinema (+11,3%) i l’exterior (+9,0%).
En el període acumulat de gener a maig de 2025, sempre segons InfoAdex, la inversió publicitària total ha disminuït lleugerament un -0,5% respecte al mateix període de 2024. Tot i això, els diaris i dominicals han mantingut una evolució positiva amb un creixement del 0,4%, mentre que les revistes han experimentat un lleuger descens del -0,1%.
Aquestes dades reflecteixen les dinàmiques canviants del mercat publicitari, amb una clara aposta per mitjans digitals i altres formats emergents, mentre alguns mitjans tradicionals com les revistes pateixen una certa reculada.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Info/Adex)