La premsa és “primer el mòbil”… però no “primer l’aplicació”. Segons l’últim baròmetre de l’ACPM, la premsa francesa va distribuir 2.600 milions de còpies el 2024, o 7,1 milions de còpies al dia. Pel que fa als Llocs i Aplicacions de Premsa, van registrar 78 milions de visites diàries.
El model preferit segueix sent la subscripció en totes les seves formes (paper o digital). Representa el 44% de la distribució de pagament a França (1.100 milions de còpies).
Dels 28.300 milions de visites a llocs i aplicacions el 2024, el 86% es fan a través de dispositius mòbils, inclòs el 77% a la web mòbil i el 15% a les aplicacions.
El pes de les aplicacions és només del 8% per a la premsa de revistes (78% web mòbil), 10% per a la premsa diària regional (78% web mòbil) i puja al 30% per a la premsa diària nacional (52% per a la web mòbil).
Unes xifres que confirmen que la premsa està endarrerida en les aplicacions, mentre que aquests entorns capten, segons l’últim rànquing de Médiamétrie, el 80% del nostre temps digital, i el 94% del temps als nostres mòbils.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (I·lustració: Ecran Mobile)