El 86% de l’audiència digital de la premsa està al mòbil

El 86% de l’audiència digital de la premsa està al mòbil

La premsa és “primer el mòbil”… però no “primer l’aplicació”. Segons l’últim baròmetre de l’ACPM, la premsa francesa va distribuir 2.600 milions de còpies el 2024, o 7,1 milions de còpies al dia. Pel que fa als Llocs i Aplicacions de Premsa, van registrar 78 milions de visites diàries.

El model preferit segueix sent la subscripció en totes les seves formes (paper o digital). Representa el 44% de la distribució de pagament a França (1.100 milions de còpies).

Dels 28.300 milions de visites a llocs i aplicacions el 2024, el 86% es fan a través de dispositius mòbils, inclòs el 77% a la web mòbil i el 15% a les aplicacions.

El pes de les aplicacions és només del 8% per a la premsa de revistes (78% web mòbil), 10% per a la premsa diària regional (78% web mòbil) i puja al 30% per a la premsa diària nacional (52% per a la web mòbil).

Unes xifres que confirmen que la premsa està endarrerida en les aplicacions, mentre que aquests entorns capten, segons l’últim rànquing de Médiamétrie, el 80% del nostre temps digital, i el 94% del temps als nostres mòbils.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (I·lustració: Ecran Mobile)