El canvi de Google: conserva les galetes publicitàries

El canvi de Google: conserva les galetes publicitàries

Google ha anunciat aquesta setmana que no abandonarà l’ús del seu navegador Chrome de “cookies”, que fan un seguiment dels usuaris als llocs web, cinc anys després de prometre eliminar-les. Des del 2022, el gegant californià parla de la transició de les “cookies” a un sistema menys intrusiu, capaç de fer un seguiment de les preferències i els interessos sense compilar l’historial de navegació. Les galetes de tercers, rastrejadors digitals externs que mapegen l’ús d’Internet més enllà del lloc que les instal·la, són una valuosa eina d’orientació per als anunciants i els anunciants.

Ja el 2020, Google va anunciar la seva intenció de bloquejar-los, però la mesura s’ha ajornat diverses vegades des de llavors. El juliol de 2024, el grup de Mountain View va indicar que no impediria les cookies per defecte, sinó que permetria als usuaris desactivar-les. “És evident que hi ha perspectives divergents” entre “editors de contingut, desenvolupadors, reguladors i la indústria de la publicitat” sobre possibles canvis a les galetes, va escriure Anthony Chavez, vicepresident de Privacy Sandbox, una entitat dedicada a la gestió de dades personals.

Canvi de context.- Segons el responsable, els avenços tecnològics des del 2022 i l’auge de la intel·ligència artificial (IA) han ofert noves maneres de protegir les dades personals dels usuaris d’Internet que no volen compartir-les. Anthony Chávez també esmenta el panorama normatiu que ha “evolucionat considerablement” al món.

“Per tots aquests motius, hem decidit mantenir el nostre enfocament actual de les galetes de tercers a Chrome”, va explicar l’executiu en un missatge publicat al bloc de Google.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: JEZZ Media)