El País, El Mundo i elDiario.es, els tres diaris d’informació general més llegits

El País, El Mundo i elDiario.es, els tres diaris d’informació general més llegits

El País, El Mundo i elDiario.es són els tres diaris d’informació general més llegits d’Espanya, segons el recent sondeig Navegantes en la Red, que elabora anualment l’Associació per a la Recerca de Mitjans de Comunicació (AIMC), la mateixa organització que realitza l’EGM (Estudi General de Mitjans). En aquest cas, es tracta de l’estudi sobre l’ús d’Internet amb la mostra més àmplia de l’estat espanyol, amb aproximadament 19.000 entrevistes. D’altra banda, elDiario.es és, a més, el nadiu digital més llegit.

L’enquesta la responen els mateixos usuaris a través d’Internet. A la pregunta en què se’ls demana que recordin les últimes cinc webs visitades, se’ls explica a més com consultar el seu historial de navegació al dispositiu que estan utilitzant. De mitjana, els enquestats van oferir 3,9 mencions de diferents webs de tota mena (cercadors, bancs, portals de vídeo i diaris, entre d’altres).

En primera posició entre els mitjans generalistes roman El País, esmentat per un 9,2% dels enquestats; seguit d’El Mundo, amb un 6,4% de mencions. Darrere segueix elDiario.es, que té un 2,9% de les mencions, i passa davant de 20 Minutos –que cau un lloc–, amb un 2,6%.

Des de fa 26 anys, el sondeig Navegants a la Xarxa ofereix una visió completa de l’evolució d’Internet durant el darrer any, així com l’impacte de la transformació digital a la nostra societat. Navegantes en la Red és un estudi molt ampli, que inclou nombroses àrees relacionades, des de l’ús d’Internet (temps i freqüència d’ús, utilització de dispositius), fins a l’ús de xarxes socials i el fenomen influencer, el consum de mitjans online, les criptomonedes o les compres en línia.

En aquesta edició de l’estudi, i atesa la seva ràpida assimilació a la societat, s’ha aprofundit especialment en l’ús i la percepció de la intel·ligència artificial (IA). Poeu consultar l’estudi complert en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia  (Il·lustració: APM)