Els editors davant els models de negoci flexibles i les estratègies de monetització

Els editors davant els models de negoci flexibles i les estratègies de monetització

Els editors lluiten per compensar els ingressos publicitaris i impresos cada cop més baixos. Les redaccions poden dependre dels ingressos de les subscripcions (digitals) per continuar surant? La IA serà la salvadora en aquesta situació o podria empitjorar les coses?

Aquests són només alguns dels temes tractats per Juan Señor (consultor i assessor de mitjans) en el seu darrer Informe mundial sobre la innovació en els mitjans de comunicació, presentat al recent WAN-IFRA World News Media Congress 2024.

L’informe aprofundeix en diversos temes fonamentals que totes les redaccions haurien de tenir en compte a l’hora d’elaborar les seves estratègies, des d’estratègies d’IA fins a ingressos i verificació de fets. Els models de negoci flexibles i les estratègies de monetització són essencials per a les organitzacions de notícies sostenibles.

Un tema clau que es parla a l’Informe Innovation in News Media són els models de negoci i com mantenir la sostenibilitat en un món on el creixement dels ingressos de les subscripcions s’està alentint i els ingressos publicitaris estan caient en picat.

Una de les conclusions clau de l’informe és la importància creixent dels models freemium i els murs de pagament dinàmics. “La flexibilitat dels murs de pagament dinàmics que ajusten l’accés en funció del comportament i la implicació de l’usuari proporciona un equilibri òptim entre la generació d’ingressos dels lectors i el manteniment dels ingressos publicitaris. Aquest enfocament permet als editors adaptar les seves estratègies a diferents segments de públic, millorant l’experiència de l’usuari i maximitzant el potencial d’ingressos”.

Es pot accedir a l’estudi (per un import de 75,00 €) des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Innovation)