L’arribada del mode IA podria ser existencial per als editors, adverteix l’expert en SEO Mark Kember, cap de contingut d’Onebite, al digital Press Gazette, en un article signat per Rob Waugh. “Com sobreviuran aquestes publicacions si la IA elimina els seus models de negoci? L’enfocament tradicional basat en la publicitat està morint, si és que no ho està ja. Les altres maneres en què els editors normalment guanyen diners (esdeveniments i premis) poden arribar fàcilment a un punt de saturació.”
“En efecte, tot el web es convertirà en un motor gegant de la Viquipèdia per a l’atenció de la IA, amb el treball entre bastidors que conduirà al que algú veu en un resultat de cerca. Tot això serà potencialment no determinista: el que veu una persona en qualsevol moment serà diferent.”
“Per als mitjans de comunicació, tant per a publicacions com per a periodistes, la manera com veig el futur és concentrar-se en la capçalera de cadascún a través del que creïn; això significa buscar històries sòlides i vehicles creatius per explicar-les. Enfocaments que siguin impossibles de recrear per a la IA o que siguin tan diferents que perdin aquesta veu distintiva cada vegada que algú intenti copiar-los.”
“Les editorials hauran d’analitzar com influeixen en aquests resultats d’IA i amb quina freqüència es fan referència a aquests resultats. Això no necessàriament només afectarà les grans marques de mitjans de comunicació: els mitjans comercials dels mercats B2B tenen la mateixa influència, sobretot per a consultes més tècniques.”
Els editors hauran d’adaptar la seva estratègia per sobreviure en el món de la cerca basada en IA, segons ha coincidit l’experta en SEO Chloe Smith, responsable estratègica de SEO a Blue Array, que prova com la IA afecta la cerca.
Smith va dir a Press Gazette, i recull Waugh en el seu article: “Navegar amb el mode IA elimina la possibilitat que un usuari aprofundeixi en resultats addicionals que no s’esmenten a la seva resposta, cosa que significa que, tret que s’esmenti i s’hi enllaci un lloc, l’oportunitat d’adquisició de trànsit és mínima”.
“Les editorials que operen predominantment amb un model d’ingressos publicitaris probablement veuran disminuir el trànsit i els ingressos de la cerca orgànica, però continuaran sent una part fonamental de l’educació en el mode IA. Per a la majoria d’editors, l’única opció és continuar i adaptar-se.”
“La cerca per IA està impulsant cerques més llargues i específiques; els editors poden aprofitar-ho i crear contingut autèntic i dirigit a les persones que pugui impulsar la interacció a partir de més enllà de la cerca orgànica. La diversificació dels canals d’adquisició de trànsit serà clau per a un creixement continu.”- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Blue Manakin)