Enguany, el Govern espanyol gastarà en publicitat institucional 161 milions d’euros

Enguany, el Govern espanyol gastarà en publicitat institucional 161 milions d’euros

El Govern espanyol ha aprovat més de 161 milions d’euros al Pla de Publicitat i Comunicació Institucional 2025 dels seus ministeris, un 16,6% més que l’any passat, amb 146 campanyes (10 menys que el 2024) amb què pretén “difondre informació rellevant per a tota la ciutadania”.

El Pla recull la planificació prevista en aquesta matèria per l’Administració General de l’Estat, detallant la destinació i el repartiment de les campanyes segons departaments i objectius per a l’any en curs, així com el seu contingut i assignació, que poden ser consultats a la pàgina web de Moncloa (apartat premsa-publicitat i comunicació institucional).

Tot i que les campanyes de caràcter comercial no es troben en l’àmbit d’aplicació de la Llei 29/2005 sota la qual es realitza el Pla anual, atès el seu interès i com està succeint en últimes edicions, es tornen a recollir les principals dades, indica el Govern d’Espanya.

L’any 2025 s’han planificat 53 campanyes de caràcter comercial, és a dir, les campanyes d’alguns organismes i centres que pertanyen a l’Administració central, amb una inversió total de 109,57 milions d’euros. Sumant els dos conceptes, el Govern espanyol gastarà 270,74 milions d’euros. L’any passat va invertir en publicitat i comunicació institucional un total de 138.299.864 euros i en les comercials 131.760.443 més.

Les campanyes del Ministeri d’Interior per a la seguretat viària estan al capdavant de la inversió amb més d’11,4 milions d’euros, igual que les del Ministeri d’Igualtat per erradicar la violència contra les dones, amb més de 10 milions als que se sumen 1.245.000 euros contra la discriminació.

El segueixen en inversió les campanyes del Ministeri d’Economia, amb gairebé 5 milions d’euros, així com les d’ 
Habitatge i Agenda Urbana (3,5 milions, aproximadament) i Drets Socials, Consum i Agenda 2030, que tindran un pressupost de 3, 4 milions per a temes com la sostenibilitat i la lluita contra les addiccions.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Agencia Tributaria)