GenAI afectarà aviat el model de negoci dels mitjans de comunicació

GenAI afectarà aviat el model de negoci dels mitjans de comunicació

Els mitjans de comunicació han d’adoptar la intel·ligència artificial generativa en la recerca de models de negoci que reforcin el periodisme de confiança, fins i tot quan els fonaments de l’estratègia corporativa evolucionen més a prop de l’impacte i la influència, segons els executius clau que es van dirigir al Congrés Mundial de Notícies de l’INMA recentment celebrat a Londres. 

El director general d’INMA, Earl J. Wilkinson, va desafiar la indústria de les notícies a pensar més enllà, més enllà de les fronteres regionals, els gèneres mediàtics i els arquetips corporatius. Les suites de mitjans de comunicació haurien de reimaginar els actius per a una gamma més completa d’opcions de monetització i plantejar-se dissenyar estratègicament les seves empreses al voltant de la “influència” i l'”impacte”.

On GenAI encaixa amb els mitjans de comunicació.- Segons el comunicat de INMA sobre el congrés londinenc, els consellers delegats de les principals empreses de mitjans de comunicació del món van adoptar un enfocament majoritàriament positiu a GenAI, mentre que els experts en tecnologia i els autors van guiar els delegats de l’INMA a través de contextos que apunten a l’optimisme per a la productivitat, l’eficàcia i l’eficiència.  Els ponents van insinuar repetidament que la intel·ligència artificial generativa amplia l'”abast del possible” a les empreses de mitjans.

Entre les aplicacions específiques de GenAI es troben reduir els costos de producció del periodisme, donar suport o substituir el flux de treball del periodisme i ajudar a canviar les inversions en periodisme cap a una major qualitat i significat, van dir els ponents.

Feu clic aquí per a la cobertura detallada del Congrés Mundial.- BeMediàtic/Àmbit d’Estrategia (Il·lustració: INMA)