El vuitè informe anual de Cision destaca els canvis clau del sector, incloses les estratègies basades en IA, l’aparició d’influencers dels empleats i l’augment de les expectatives dels equips de comunicació.
Cision, líder mundial en solucions d’intel·ligència de mitjans i comunicacions, en col·laboració amb PRWeek, ha fet públic el seu Informe de comunicacions 2025, que ofereix una anàlisi en profunditat de l’evolució del panorama de les comunicacions corporatives i de relacions públiques.
L’informe Comms 2025 d’enguany revela com l’IA està transformant la indústria, els líders de les comunicacions tenen un paper més estratègic a la suite C i els empleats influents estan remodelant la credibilitat de la marca, al temps que ofereix una visió detallada de les forces que configuren la indústria dels mitjans, des de la creixent adopció i integració de la IA en les estratègies de comunicació fins a la redefinició de la influència.
Principals conclusions de l’Informe Comms 2025:
- Les comunicacions són més influents que mai : el 84% dels líders de relacions públiques diuen que el director de la suite confia més en la seva experiència que en anys anteriors.
- La IA està revolucionant les relacions públiques: gairebé dos terços (65%) dels líders de la comunicació informen que la IA està millorant significativament les seves capacitats d’anàlisi i dades, mentre que el 90% diu que juga un paper en la seva estratègia global.
- Els empleats són els nous influencers: els defensors interns ara superen els influencers tradicionals, com ara celebritats i personalitats de les xarxes socials, per impulsar la credibilitat de la marca.
- Feu més amb menys: el 81% dels líders de la comunicació senten més pressió per maximitzar l’impacte amb menys recursos en comparació amb l’any passat.
Es pot descarregar l’informe complet aquí.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Cision)