Informe sobre estratègies per transformar contínuament la redacció d’un mitjà

Informe sobre estratègies per transformar contínuament la redacció d’un mitjà

Un nou informe publicat per l’international News Media Association (INMA) el passat 20 de maig, se centra en com les empreses de mitjans de comunicació poden transformar contínuament les seves redaccions.

“Estratègies per a la transformació contínua de la vostra redacció” aprofundeix en: a) Construir una cultura flexible i adaptable. b) Recerca sobre periodistes, mètriques i KPI. c) Entendre l’audiència a través del marc de necessitats de l’usuari. d) Reorganització per posicionar les redaccions de cara al futur. e) Centrant-vos menys en la impressió per desbloquejar la capacitat per al digital. f) Adaptar el periodisme i els formats al que vol l’audiència. g) Cultivant una relació amb el vostre lector.

L’informe ha estat resumit per Dawn McMullan, editora sènior d’INMA, al blog de l’entitat. Mcmullan ens explica que aquest treball ofereix set lliçons per a la transformació de la sala de redaccions, que l’autora,  Amalie Nash, líder de la Iniciativa de Transformació de les Redaccions d’INMA, argumenta que és un procés interminable.   

“Estratègies per a la transformació contínua de la vostra redacció” se centra en com posicionar les redaccions per al futur i sentir-se còmode amb el concepte que la transformació no és una cosa completa de les empreses de notícies, sinó una cosa que han d’inculcar a la seva memòria muscular.

L’informe detalla com podria ser un futur a la redacció i per què és essencial transformar-la. Segons Nash, les necessitats del públic continuaran evolucionant, així com les dades per entendre com funciona el contingut. A més, assenyala, la indústria de les notícies està a la infància per entendre com la IA generativa canviarà els seus negocis. I les plataformes per les quals es lliura el periodisme es transformaran de manera que els mitjans líders encara no han planificat ni predit.

L’informe també assegura que les empreses de mitjans incorporaran les redaccions al negoci de les notícies per:

  • Centrant-se en el que vol el públic.
  • Dades a aconseguir.
  • Proporcionar notícies en els formats que la gent prefereixi.
  • Reorganització de les redaccions per atendre les màximes prioritats de l’empresa editora.

En fer-ho, diu Nash, les redaccions seran més sensibles a les necessitats dels usuaris, més centrades en els resultats empresarials i amb més fluïdesa en els indicadors clau de rendiment que impulsen els resultats. Podeu fer clic aquí per descarregar-vos l’informe (el seu preu és de 795 dòlars).- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: INMA)