La inversió publicitària creix un 3,7% el mes de gener del 2025

La inversió publicitària creix un 3,7% el mes de gener del 2025

En el marc de l’Estudi InfoAdex sobre la Inversió Publicitària a Espanya 2025, que recopila dades corresponents a l’any 2024, s’inclou un desglossament detallat del component digital a cada mitjà, proporcionant una visió més precisa de la distribució dels recursos publicitaris.

Durant el mes de gener del 2025, la inversió publicitària ha assolit els 423,6 milions d’euros, un 3,7% superior que al període equivalent de l’any anterior quan el volum registrat va ser de 408,5 milions d’euros.

Televisió, que ocupa la primera posició per volum d’inversió publicitària, ha experimentat un increment del 2,3%, respecte del mes de gener del 2024, i ha obtingut 138,6 milions d’euros. En segon lloc, Search arriba als 70,9 milions d’euros, amb una evolució del 2,7% respecte al 2024. Xarxes Socials ocupa la tercera posició i incrementa la xifra d’inversió en un 1,5%, i obté un volum en el període analitzat de 56,7 milions d’euros. El quart mitjà per volum d’inversió durant el mes de gener és Diaris y Dominicals, que disminueix la xifra en un -4,0%, amb 47,4 milions d’euros, en comparació dels 49,3 registrats l’any anterior. El mitjà Ràdio + Àudio digital, que ocupa el cinquè lloc per inversió, se situa en 39,4 milions i un creixement del 2,5%, per sobre del sisè mitjà, Altres Websites que incrementa la seva inversió el mes analitzat un 24,6%, i arriba als 32,7 milions d’euros. En el cas d’Exterior, la xifra augmenta un 15,8% fins a 24,6 milions d’euros. El mitjà Revistes registra una inversió d’11,9 milions d’euros, fet que suposa un augment del 4,2% davant del mes de gener del 2024. Cinema, últim mitjà per volum d’inversió, experimenta un decreixement del -3,7% respecte al mateix període de l’any anterior, i se situa en 1,4 milions d’euros d’inversió publicitària.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: InfoAdex)