La inversió publicitària decreix un -7,4% al mes d’abril d’enguany

La inversió publicitària decreix un -7,4% al mes d’abril d’enguany

En el marc de l’Estudi InfoAdex sobre la Inversió Publicitària a Espanya 2025, que recopila dades corresponents a l’any 2024 i va ser presentat el febrer passat, InfoAdex continua amb la publicació mensual de l’evolució de la inversió publicitària per mitjans. Aquesta anàlisi inclou un desglossament detallat del component digital a cada mitjà, proporcionant una visió més precisa de la distribució dels recursos publicitaris. El resum l’escriu Pablo Guerrero al web de InfoAdex.

Durant el mes d’abril del 2025, la inversió publicitària ha assolit els 459,6 milions d’euros, un -7,4% inferior que al període equivalent de l’any anterior quan el volum registrat va ser de 496,4 milions d’euros.

Incidir que s’afegeixen a les dades de la present nota de premsa aquells mitjans i suports no controlats directament per InfoAdex en base a dades declarades/estimades del mercat publicitari. Per això, les dades que aquí es presenten podran no coincidir amb les que s’extreguin de les eines que InfoAdex posa a disposició dels usuaris de la vostra informació.

Televisió, que ocupa la primera posició per volum d’inversió publicitària, ha experimentat un decrement del -17,8%, davant del mes d’abril del 2024, i ha obtingut 133,7 milions d’euros. En segon lloc, Xarxes Socials arriba als 66,7 milions d’euros, amb una evolució del -3,2% respecte al 2024. Search ocupa la tercera posició i disminueix la xifra d’inversió en un -1,7%, i obté un volum en el període analitzat de 65,8 milions d’euros.

El quart mitjà per volum d’inversió durant el mes d’abril és Diaris y Dominicals, que en decreix la xifra en un -7,9%, amb 52,0 milions d’euros davant els 56,5 registrats l’any anterior.

El mitjà Altres Websites, que ocupa el cinquè lloc per inversió, se situa en 47,0 milions i un creixement del 7,3%, per sobre del sisè mitjà, Radio + Audio digital que baixa la seva inversió el mes analitzat un -7,0%, i arriba als 46,9 milions d’euros. En el cas d’ Exterior, la xifra augmenta un 1,1% fins a 28,7 milions d’euros. El mitjà Revistes registra una inversió de 17,6 milions d’euros, fet que suposa un augment del 0,4% respecte del mes d’abril del 2024. Cinema, últim mitjà per volum d’inversió, experimenta un decreixement del -11,3% respecte al mateix mes de l’any anterior, i se situa en 1,2 milions d’euros d’inversió publicitària.

Detall de la infografia: Font InfoAdex, SA/ Milions d’euros. – (*) Àudio digital: Inclou podcast i agregadors/distribuïdors de música(**) Altres websites: Llocs que no són suports digitals dels mitjans TV, diaris, revistes i ràdio.

El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: InfoAdex)