InfoAdex, empresa referent en el control i la investigació del sector publicitari a Espanya, va presentar ahir, en col·laboració amb el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, la Generalitat i els patrocinadors en aquesta edició Flaixbac i IKI Group, l’Estudi de la Inversió Publicitària a Catalunya 2025, amb un esdeveniment presencial.
L’acte de presentació a més va comptar amb la participació de diferents professionals en una taula rodona on ses van comentar les dades presentades i la situació del sector. Les empreses participants van ser: La Vanguardia, 3Cat, Clear Channel i IKI Group.
L’Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya es basa en dos eixos fonamentals: la inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya, que s’ha situat en 880,8 milions d’euros i un increment del 4,1% respecte a l’any anterior, fet que suposa el 20,2% sobre el total d’Espanya i, d’altra banda, la inversió rebuda2 euros.
Catalunya és la segona comunitat autònoma per volum d’inversió publicitària generada, després de Madrid. Pel que fa a la distribució per sectors, el primer sector per inversió publicitària generada a Catalunya és coincident amb el de l’estatal (Distribució i Restauració). El top 5 sectors a Catalunya concentra el 60% de la inversió generada i cal destacar que presenten a la comunitat catalana una participació més gran que la mitjana. Cal ressaltar que, de la inversió generada des de Catalunya, 880,8 milions d’euros, el 16,4% prové del sector Distribució i Restauració, i el 14,4% del sector Alimentació.
La inversió mitjana per anunciant al total mercat es va situar el 2024 en 97.300 €. En el cas dels anunciants catalans, aquesta xifra puja a 120.900 €. Volkswagen Group España Distr., S.A., torna a ser el primer anunciant per inversió a Catalunya, amb el 5,9% de la inversió generada per empreses amb seu social en aquesta comunitat.
El 2024, la inversió publicitària dels anunciants de Catalunya als mitjans del mateix país puja a 129,8 milions d’euros, que suposen un 14,7% sobre el total de la inversió generada a Catalunya i presenta una tendència a l’alça del 19,2% front l’any 2023.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: InfoAdex)