La inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya és de 880,8 milions d’euros el 2024

La inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya és de 880,8 milions d’euros el 2024

InfoAdex, empresa referent en el control i la investigació del sector publicitari a Espanya, va presentar ahir, en col·laboració amb el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, la Generalitat i els patrocinadors en aquesta edició Flaixbac i IKI Group, l’Estudi de la Inversió Publicitària a Catalunya 2025, amb un esdeveniment presencial.

L’acte de presentació a més va comptar amb la participació de diferents professionals en una taula rodona on ses van comentar les dades presentades i la situació del sector. Les empreses participants van ser: La Vanguardia, 3Cat, Clear Channel i IKI Group.

L’Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya es basa en dos eixos fonamentals: la inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya, que s’ha situat en 880,8 milions d’euros i un increment del 4,1% respecte a l’any anterior, fet que suposa el 20,2% sobre el total d’Espanya i, d’altra banda, la inversió rebuda2 euros.

Catalunya és la segona comunitat autònoma per volum d’inversió publicitària generada, després de Madrid. Pel que fa a la distribució per sectors, el primer sector per inversió publicitària generada a Catalunya és coincident amb el de l’estatal (Distribució i Restauració). El top 5 sectors a Catalunya concentra el 60% de la inversió generada i cal destacar que presenten a la comunitat catalana una participació més gran que la mitjana. Cal ressaltar que, de la inversió generada des de Catalunya, 880,8 milions d’euros, el 16,4% prové del sector Distribució i Restauració, i el 14,4% del sector Alimentació.

La inversió mitjana per anunciant al total mercat es va situar el 2024 en 97.300 €. En el cas dels anunciants catalans, aquesta xifra puja a 120.900 €. Volkswagen Group España Distr., S.A., torna a ser el primer anunciant per inversió a Catalunya, amb el 5,9% de la inversió generada per empreses amb seu social en aquesta comunitat.

El 2024, la inversió publicitària dels anunciants de Catalunya als mitjans del mateix país puja a 129,8 milions d’euros, que suposen un 14,7% sobre el total de la inversió generada a Catalunya i presenta una tendència a l’alça del 19,2% front l’any 2023.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: InfoAdex)