Les redaccions de tot el món estan tenint èxit amb mètodes innovadors de compromís digital. L’American Press Institute en un magnífic informe en el qual recull alguns trets com exemple del joc de les grans redaccions amb la col·locació en línia i els comentaris.
Al The Audiencers Festival, de Londres, va explorar fa ben poc una de les estratègies d’ingressos més reeixides dels mitjans moderns, el model de suport als lectors de The Guardian, que consisteix a reservar els valuosos béns immobles al final d’un article per fomentar les donacions dels lectors. El llenguatge utilitzat en aquesta secció equilibra acuradament els “avantatges” que obté un subscriptor alhora que emfatitza que dóna suport a una bona causa.
També a The Audiencers Festival, The Telegraph va discutir com utilitzen la seva secció de comentaris només per a subscriptors per atraure lectors fidels, inclosa la reserva de temps perquè destacats periodistes com David Frost responguin preguntes a la secció de comentaris. En els últims anys, el Die Zeit alemany ha estat fent una transició lenta cap a un model més modern, amb èmfasi en la lentitud. Va ser només aquest any que el diari va combinar els seus equips impresos i en línia, però això no vol dir que s’hagi passat per alt el costat digital, escriu Lucinda Jordaan per a WAN-IFRA. El mitjà té una comunitat exclusiva de subscriptors de 350.000 membres i els editors revisen activament entre 80.000 i 100.000 comentaris d’usuaris cada setmana.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Pool)