OJD darrer trimestre: El País, líder destacat de la premsa digital. La Vanguardia, segona

OJD darrer trimestre: El País, líder destacat de la premsa digital. La Vanguardia, segona

OJD ha començat a emetre les dades certificades de les subscripcions digitals a la premsa espanyola. De moment, només s’han sotmès a la seva auditoria tres mitjans -El País, La Vanguardia i El Diario-. Tot i això, l’interès d’OJD és aconseguir que al llarg d’aquest any se sumin la resta de capçaleres amb un model de pagament a les seves versions digitals, segons informa Dircomfidencial.

Segons l’OJD, El País és líder destacat en aquest mercat, amb 350.404 subscripcions digitals al tancament del primer trimestre, totes elles de pagament. El segon a la llista és La Vanguardia, amb 136.736 subscripcions digitals (710 es consideren bonificades i 26.805 són Premium, és a dir les subscripcions de pagament exclusivament digitals representen el 80% del total.)

I en tercer lloc queda ElDiario.es, que comptabilitza 82.350 subscripcions digitals al tancament del primer trimestre. Totes són de pagament i cap és premium en no tenir versió impresa. A destacar que durant el mes de març la base de subscriptors va créixer en més de 5.500 abonats, només aquell mes.

OJD considera un subscriptor de pagament quan l’ARPU mensual està per sobre del 50% del preu de referència. És més, de cada subscriptor en necessita la titularitat (nom, cognom, correu electrònic, data d’alta, preu…) i si s’ha fet el cobrament.

Val la pena consignar que la meitat dels ingressos publicitaris d’El País i El Mundo ja són digitals; tot i això, tots dos diaris no poden evitar la reducció de la facturació total. Al conjunt dels diaris la facturació d’Internet només representa el 31% del total.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Extradigital)