Com cada any, l’INMA (International News Media Association) organitza els Global Media Awards, que reconeixen iniciatives mediàtiques arreu del món en 20 categories. Es van seleccionar 199 projectes com a finalistes, la meitat dels quals van comptar amb el suport de mitjans locals. Aquí teniu quatre iniciatives que hem seleccionat.
Arribar a nous públics.- Als Estats Units, The Boston Globe ha llançat una oferta de contingut específica, The B-Side, adreçada als menors de 35 anys de la metròpoli. Aquest format està disponible en un butlletí diari, així com en publicacions a Instagram i TikTok, barrejant informació local i estil de vida, alhora que redirigeix a articles de pagament del Globe. Per produir aquests continguts es mobilitzen dos periodistes d’aquesta generació. Des del seu llançament el 2022, el butlletí compta amb 46.000 subscriptors, el 66% dels quals tenen menys de 35 anys. A més, el 75% dels subscriptors són nous lectors del Boston Globe.
En aquesta mateixa dinàmica, Bergens Tidende, un diari regional de Noruega, va iniciar el gener de 2024 un canvi cap al vídeo vertical invertint en TikTok, on té 30.000 subscriptors. També va integrar un carrusel de vídeo vertical a la seva pàgina d’inici, similar a Le Parisien a França. Aquests vídeos els veuen ara el 20% dels usuaris del lloc. Bergens Tidende també veu un gran potencial per als anunciants en aquest format.
La IA al servei de la redacció.- A Alemanya, la Badische Zeitung, amb seu a la regió de Friburg, ha desenvolupat una eina interna d’IA per millorar la productivitat del seu personal editorial. Anomenat BZ.Echo, s’integra al flux de treball diari i s’utilitza unes 800 vegades al dia. Aquesta eina ajuda els periodistes en diverses àrees: generació de títols i etiquetes SEO, correcció de textos dels corresponsals locals, transcripció d’entrevistes i creació de publicacions i enquestes per a xarxes socials. Tot i que aquests usos no són revolucionaris, el seu principal avantatge rau en una interfície centralitzada que no requereix habilitats avançades d’indicació. El diari calcula que els seus periodistes estalvien fins a una hora de treball al dia. Els resultats són especialment visibles en la producció del diari imprès.
Augmenta la subscripció.- El grup DC Thompson, editor de diversos mitjans locals a Escòcia, ha posat en marxa una oferta de subscripció específica, el Sports Pack, per tal de convertir els seus lectors de pàgines esportives, que havia estat lluitant per convertir, en subscriptors digitals. Ofert a un preu reduït de 3 lliures al mes, aquest paquet va generar 2.000 subscripcions addicionals. Així, la taxa de conversió va augmentar un 35%. Aquesta oferta també constitueix una porta d’entrada a la subscripció web clàssica, amb molts subscriptors que opten posteriorment per un paquet superior.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·ustració: Total Medios)