FT Strategies i Google News Initiative (GNI) han llançat el News Sustainability Project, un esforç d’investigació del sector que té com a objectiu comprendre, mesurar i habilitar la preparació per a la sostenibilitat per als editors de tot el món.
Al centre de l’esforç hi ha el diagnòstic de sostenibilitat de l’editor, una eina disponible gratuïtament que els editors de premsa poden utilitzar per avaluar la seva preparació per a la sostenibilitat, comparar el seu rendiment entre els punts de referència del sector i rebre recomanacions personalitzades.
El Projecte de Sostenibilitat de Notícies es porta a terme en col·laboració amb associacions del sector, inclosa l’Associació Internacional de Mitjans de Notícies. Es du a terme amb dades detallades de més de 450 editors i converses amb més de 50 experts del sector.
La directora gerent de FT Strategies, Tara Lajumoke, va dir: “Definim la sostenibilitat per als editors de notícies en funció de la seva capacitat per complir la seva missió periodística a llarg termini, assolir la resiliència financera i l’estabilitat per continuar invertint en periodisme de qualitat, i adaptar-se i evolucionar com a mercats i els públics canvien. El diagnòstic encara està en fase beta, així que estem buscant comentaris dels editors durant els propers mesos per millorar-lo. El nostre objectiu és que evolucioni amb el temps a mesura que anem augmentant el nostre coneixement de la sostenibilitat i recollint més dades”.
El News Sustainability Project és un esforç d’investigació del sector, liderat per Google News Initiative i FT Strategies, per entendre, mesurar i habilitar més a fons els impulsors de la sostenibilitat dels editors a tot el món. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb: Mark Staniland | mark.staniland@ft.com. Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Google News Initiative)