L’estudi “Principals preocupacions dels dircom 2024” de l’agència theGarage, ha revelat que el 55% dels professionals del sector assenyala que arribar a nous canals i audiències és el seu principal repte actualment, seguit de l’adequat mesurament de l’impacte, que preocupa un 54% de els directors de comunicació.
A aquestes preocupacions els segueixen de prop altres com conèixer el retorn de la inversió, el moment que travessen els mitjans de comunicació tradicionals, el possible impacte de la intel·ligència artificial, la manca d’innovació i creativitat o trobar el partner adequat per a les empreses entre les agències.
Si alguna cosa queda clara a partir de l’enquesta, és que trobar un forat entre els públics més joves és una cosa que treu la son als dircom espanyols, encara que paradoxalment, això no ha suposat una modificació significativa en les estratègies de comunicació, ja que gairebé sis de cada deu han assenyalat que han hagut d’adaptar poc o gens la seva feina per impactar en aquestes audiències.
Els principals canals per a aquests directius són principalment les xarxes socials (76%), que segueixen a certa distància les accions amb influencers (57%) i l’ús de nous formats, com ara podcasts o vídeos en streaming (51%).
A destacar de l’informe que un 37% dels dircom es plantejaria canviar la seva agència per la intel·ligència artificial pel que fa a les tasques més senzilles –sempre en funció de com evolucionis aquesta tecnologia–. El 17% té clar que sí que canviaria a la seva agència i el 45% restant no ho faria.
Com a conseqüències directes d’implementar la intel·ligència artificial al sector de la comunicació, els directors de comunicació esperen un increment de la productivitat (66%), accions més efectives (35%) i un impuls de les idees creatives (33%).- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: theGarage)