O adequar les notícies  de la portada digital o menys trànsit

O adequar les notícies  de la portada digital o menys trànsit

Amb les xarxes socials i Google enviant cada cop menys trànsit, les pàgines d’inici de notícies del digital tenen un paper més crucial per aprofundir la relació amb l’audiència. Aquesta qüestió és problema per a tots els periòdics del món, amb tendència a agreujar-se, d’aquí que l’icònic Washington Post hagi agafat el toro per les banyes i hagi decidit renovar la seva portada perquè els caps de secció (o editors, en el seu argot) puguin incloure més històries a la part superior.

La nova pàgina d’inici té el doble d’espai per a les històries principals: sis espais en comptes de tres. “Els editors de la secció havien estat lluitant per introduir les seves històries en aquests tres espais destacats, cosa que va provocar molta frustració”, va explicar a la CNN un periodista del Post.

Com a part del redisseny, els articles d’opinió també s’han mogut més amunt de la pàgina, mentre que algunes seccions com “Taulell d’ajuda” i “Tecnologia” s’han eliminat. El personal va dir que esperen més actualitzacions en els  mesos vinents.

Molts lectors troben les informacions que els interessen a través de portes laterals, com ara els comptes de xarxes socials i els butlletins de correu electrònic, però la porta d’entrada s’ha tornat més important a mesura que les xarxes socials tanquen la mànega del trànsit i Google integra la IA als seus resultats de cerca. Les mesures urgents que acaba d’aplicar el Post en el  redisseny de la pàgina d’inici del seu digital és un senyal perquè els editors prenguin nota i adoptin la mateixa iniciativa.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Red De Periodistas)