IAB Spain ha presentat aquesta setmana l’Estudi d’Inversió Publicitària a Mitjans Digitals 2025, patrocinat per adjinn i Adevinta i elaborat en col·laboració amb PwC, que busca compartir amb la indústria una visió global de la inversió publicitària digital al mercat espanyol. L’estudi recull els resultats d’inversió corresponents al 2024, així com una previsió d’inversió per al 2025, segons informa el mateix editor.
Tal com s’extreu de l’informe, la inversió digital continua la seva evolució positiva i, fins i tot, ha assolit una xifra rècord superant els 5.584 milions d’euros després d’un creixement del 12,2%, entre el 2023 i el 2024. Els sectors més actius el 2024 quant a inversió digital han estat: Automoció (11,8%). Per la seva banda, els tres principals anunciants per inversió el 2025 van ser: Telefónica, PSA Group i Amazon.
El 2024, els models de contractació automatitzada (Inversió Programàtica, Search i Xarxes Socials) tornen als valors obtinguts el 2022 (72,3%), experimentant un lleuger increment davant les dades obtingudes el 2023 (71,3 %).
Com que el segment que presenta més inversió, amb un creixement del 13,6%, Search segueix consolidant-se com una aposta clau dels anunciants en el segment de performance, impulsat per les noves oportunitats en estratègies de bidding i la incorporació de models dinàmics.
Per part seva, encara que en menor mesura, destaquen dues disciplines, Influencers i TV Connectada, registrant un major creixement en inversió en comparació de l’any passat amb increments del 59% i del 49,3%, respectivament.
La TV Connectada es posiciona com la segona disciplina de més creixement, amb un increment del 49,3% respecte al 2023, impulsada principalment per la incorporació de publicitat a plataformes digitals. Tot i això, aquest creixement mostra signes d’estabilització, registrant un increment del 49,3% interanual respecte al 2023, en contrast amb el notable creixement del 196,5% vs 2022.
Accedeixi a les xifres de la resta de disciplines aquí.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: IAB Spain)