Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La inversió publicitària digital a Espanya ha assolit una xifra rècord

La inversió publicitària digital a Espanya ha assolit una xifra rècord

IAB Spain ha presentat aquesta setmana l’Estudi d’Inversió Publicitària a Mitjans Digitals 2025, patrocinat per adjinn i Adevinta  i elaborat en col·laboració amb PwC, que busca compartir amb la indústria una visió global de la inversió publicitària digital al mercat espanyol. L’estudi recull els resultats d’inversió corresponents al 2024, així com una previsió d’inversió per al 2025, segons informa el mateix editor.

Tal com s’extreu de l’informe, la inversió digital continua la seva evolució positiva i, fins i tot, ha assolit una xifra rècord superant els 5.584 milions d’euros després d’un creixement del 12,2%, entre el 2023 i el 2024. Els sectors més actius el 2024 quant a inversió digital han estat: Automoció (11,8%). Per la seva banda, els tres principals anunciants per inversió el 2025 van ser: Telefónica, PSA Group i Amazon.

El 2024, els models de contractació automatitzada (Inversió Programàtica, Search i Xarxes Socials) tornen als valors obtinguts el 2022 (72,3%), experimentant un lleuger increment davant les dades obtingudes el 2023 (71,3 %).

Com que el segment que presenta més inversió, amb un creixement del 13,6%, Search segueix consolidant-se com una aposta clau dels anunciants en el segment de performance, impulsat per les noves oportunitats en estratègies de bidding i la incorporació de models dinàmics.

Per part seva, encara que en menor mesura, destaquen dues disciplines, Influencers i TV Connectada, registrant un major creixement en inversió en comparació de l’any passat amb increments del 59% i del 49,3%, respectivament.

La TV Connectada es posiciona com la segona disciplina de més creixement, amb un increment del 49,3% respecte al 2023, impulsada principalment per la incorporació de publicitat a plataformes digitals. Tot i això, aquest creixement mostra signes d’estabilització, registrant un increment del 49,3% interanual respecte al 2023, en contrast amb el notable creixement del 196,5% vs 2022.

Accedeixi a les xifres de la resta de disciplines aquí.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: IAB Spain)